STIRI
Kawasaki breveteaza sistemul prin care este limitata viteza UTV-ului daca nu e atasata centura de siguranta


inapoi la lista

Kawasaki breveteaza sistemul prin care este limitata viteza UTV-ului daca nu e atasata centura de siguranta




Kawasaki breveteaza sistemul prin care este limitata viteza UTV-ului daca nu e atasata centura de siguranta

Sa cazi din UTV sau sa sari prin parbriz, in timpul unor manevre in forta si viteza, pe teren accidentat, nu reprezinta una dintre cele mai fierbinte dorinte ale conducatorilor acestui tip de vehicule sau a pasagerilor sai. Si nici producatorul nu e foarte incantat sa fie tarat in vreun proces stupid, in urma unor astfel de accidente.


Kawasaki-Teryx-Patent-671x382


Si aici e momentul in care producatorii (si nu numai) gandesc strategii de securizare a ocupantilor UTV-urilor si modalitati de determinare a acestora sa poarte centura de siguranta, cu care de altfel vehiculul e dotat. Pe modelul sistemelor de siguranta din industria automobilelor, tot mai multi producatori si-au dotat vehiculul side-by-side si cu sisteme de avertizare sonora, atunci cand centurile nu sunt instalate.


Producatorul japonez Kawasaki a mers insa putin mai departe, inregistrand un brevet al carui obiect este un sistem care va permite limitarea direct a motorului si implicit a vitezei dezvoltate, daca a fost detectata vreo centura neatasata. De fapt, marea noutate ar fi ca sistemul va fi oferit ca dotare standard si imediat ce formalitatile sunt ispravite. Sisteme similare au mai fost dezvoltate si de alti producatori, insa fie au venit ca dotari optionale (si nu s-a prea inghesuit nimeni sa-si doteze ulterior UTV-ul), fie au avut in vedere numai soferul.


patent


Cei de la Kawasaki insa dezvaluie lucruri si mai interesante: β€œIn industrie s-a mentinut o practica, in curs de revizuire, a standardului voluntar (adica dotare optionala?), iar ultima versiune a acestui standard voluntar, ANSI/ROHVA 1-201X a luat in considerare comentariile diferitor parti implicate, inclusiv American National Standards Institute (ANSI – institutul american de standardizare, deci). Aceasta noua versiune revizuita, care urmeaza a fi publicata in prima jumatate a anului 2016, permite pastrarea integrala a performantelor vehiculului respectiv, atata timp cat se conformeaza cerintelor, atat soferul, cat si pasagerul. Practic, e vorba de o conexiune facuta intre locul de prindere al centurii si motor, care limiteaza cresterea vitezei UTV-ului. In acest moment putem sa ne laudam cu o versiune mult mai robusta, rezultata dupa multe revizuiri pe care le-am facut in timp.”


patent2


Dupa determinarea oficialilor Kawasaki, e de asteptat sa vedem noul sistem integrat standard pe viitoarele Kawasaki Mule si Kawasaki Teryx, desi nu e nimic batut in cuie. Au mai existat brevete fabuloase ale producatorilor de ATV-uri si UTV-uri care n-au luat niciodata calea productiei. In tot cazul, daca ANSI va da ok-ul brevetului si va impune tehnologia ca standard in industrie, ceilalti jucatori majori ai pietei vor fi obligati s-o adopte cat mai repede.


maxresdefault


Singura problema care ar putea interveni e tot de natura inovativa. Dupa cum se stie, tendintele din aftermarket dicteaza de regula pentru producatorii majori, s-a dovedit intr-o multime de situatii. Iar in prezent si in cazul de fata tendinta e de inlocuire a centurii clasice prinse in trei puncte cu hamuri prinse in patru si chiar cinci puncte. Brevetul Kawasaki are in vedere centurile clasice, iar daca fabrica va urma orientarea aftermarket in urmatoarea perioada, atunci adoptarea sistemului de limitare a vitezei se va dovedi relativ ineficient, cel putin din perspectiva costurilor de productie. Va fi interesant de urmarit evolutia in aceasta privinta, pe viitor.


$_32


Galerie foto:


ATV Kawasaki noi la cele mai mici preturi din Romania. Importam si distribuim toata gama de atv Kawasaki in Romania. Pentru detalii legate de atv-uri, preturi, oferte, accesorii, piese si service vizitati site-ul nostru de prezentare si nu ezitati sa ne contactati telefonic sau pe mail. Cumpara acum direct de la importator. Ofertarea este disponibila si in rate sau leasing.